19. februar 2013

Bombardering med info, det ka' vi li'

Billede lånt (snuppet) af www.wonewocwisc.com
Wonewoc, i forhold til hvor det ligger i Wisconsin. Billede fra Google maps.
Mit fremtidige hjem, Wonewoc. Billede fra google maps.
Så har jeg haft kontakt med min Amerikanske familie! Jeg mailer med Monica, som er moren, og hun virker til at være rigtig sød. Jeg skrev til dem allerede samme dag som jeg fik at vide, at de var min værtsfamilie, altså igår, og de var også overraskede over at høre fra mig så hurtigt. Monica fortalte lidt omkring dem allesammen, hvad de kunne lide osv. Summering: 
Monica er som tidligere nævnt 39 år, hun arbejder på en baby products factory, lige præcis som hvad, det ved jeg ikke. Udover det arbejder hun også for EF, som koordinator. Jeg bliver familiens 4. udvekslingsstudent, de har boende. Monica kan godt lide at være sammen med sine venner, gå i biografen, spille kort, bruge tid med familien, bage og læse en god bog. 
Rick er 42 år og arbejder som truck dispatcher. Han kan godt lide at jage og fiske, træne fodbold (gætter på amerikansk) og basketball, spille kort, bruge tid med familie og venner, og så har han en sjov form for humor til tider. 
Brayden er 14, bliver dog 15 inden for de nærmeste uger. Han skal gå på samme skole som jeg skal, hvilket jeg egentlig er glad for, for så har jeg en som jeg kender til at holde mig lidt til i starten. Han kan godt lide computerspil og at bygge ting. 
Både Kristin og Kelly går på college og bor for dem selv, som EF også havde forudset. Kelly er den yngste på 20 år, og er også forlovet med Jake, som hun også bor sammen med. De bor i en by, som hedder Edgerton. Kelly går på college i Madison, og læser til at blive Human Resource person. Kelly og Jake har en hund, som hedder Tyson. 
Så er der Kristin, hun er 21 og går også på college i Madison. Hun læser til at blive sygeplejerske. Hun bor sammen med sin kæreste Alan. Hun og Alan har også sammen et barn, en lille pige som hedder Kylee. Hun er rigtig sød. 
De allesammen lyder til at være rigtig søde, og jeg kan virkelig ikke vente til den dag jeg endelig får æren af at møde dem, og snakke med dem endelig. 
Jeg skal gå på Wonewoc Center School sammen med min værtsbror, Brayden, som pt. går i 8. klasse. Wonewoc Center School er en meget lille skole på omkring 110 elever fra børnehaveklasse til 12. klasse, har Monica skrevet. Jeg har altid håbet på at få en lille high school, men da jeg fandt ud af hvor lille den her var blev jeg godt nok en del overrasket må jeg indrømme. Jeg havde tænkt at en lille skole var en med omkring de 300-400 elever, så jeg skulle lige synke den. Men nu er den sunket. 
Jeg har på kortet ovenover tegnet en sort plet dér hvor google maps siger, at skolen ligger. Jeg skal bo ca. 1 mil der fra, altså omkring 1,6 km. På kortet er det lidt nedenfor 'A' pilen. Jeg skal tage skolebussen i skole, hvilket jeg er glad for selvom der egentlig ikke er så langt. Det er en del af den amerikanske kultur ville jeg i hvert fald mene - hvilket jeg glæder mig til at opleve. Den store gule skolebus, som ankommer hver morgen, og hver eftermiddag efter skole!
I starten var jeg også lidt skeptisk overfor hvor lille byen var. Jeg har læst på wikipedia at der var omkring 800 indbyggere, hvor der på dokumentet om min familie, som jeg har fået tilsendt med posten i dag af EF står, at der er 1000-5000 indbyggere (what to trust???). Det var godt nok kun i et øjeblik jeg havde mit skeptiske mode, for min far som er meget interesseret, og som har haft fri i dag og muligvis ikke har haft andet at lave, har haft rigeligt med tid, og derfor fundet byens hjemmeside. Der har jeg læst lidt om lidt forskelligt, og jeg så for eksempel hurtigt at det ikke bare var en lille og død landsby - der var massere butikker, caféer osv. Og udover det, så arrangerer de også en hel masse forskellige ting hele tiden, socialt. Det hele så rigtig hyggeligt og fint ud, og lige som noget jeg kunne slå mig ned i. Og så gør det mig egentlig ikke noget at det ikke er 30 grader året rundt. Det er jeg jo vandt til :-p
Familien har også to hunde - Lillie som er golden retriver/sort labrador blanding, og Lacey som er en sort og hvid, chokolade labrador/boardar collie blanding. Jeg savner virkelig meget at have hund i hjemmet, så det kan slet ikke beskrives hvor glad jeg blev, for at de havde de hunde! Og har indtil nu set billede af Lacey - hun ser rigtig sød ud!
Nu skal det ikke være fordi jeg skal opdatere hver eneste dag for at sige at jeg har noget nyt at sige om det her, det hele er bare meget nyt og spændende for mig stadig, så bær over med mig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar